Bij massagepraktijk Kihon kunt u terecht met (pijn)klachten die ontstaan zijn door overbelasting of verkeerd gebruik van het lichaam. Door een combinatie van triggerpointtherapie en massagetechnieken verminderen uw klachten of verdwijnen ze zelfs. Lees meer over één van de behandelingen.

Sportmassage

Hoewel de naam anders doet vermoeden, is een sportmassage geschikt voor iedereen die wel eens last heeft van:

• Nek-, rug- en schouderklachten

• Spierpijn

• Vermoeidheidsklachten

• RSI-achtige klachten

• Hoofdpijn en migraine

• Stress

Een sportmassage is gericht op het onderhouden van de conditie van uw spieren. Sportmassage zet het lichaam aan zich te ontdoen van afvalstoffen, zodat ruimte ontstaat voor aanvoer van voedingsstoffen.

Na een (zware) inspanning is sportmassage een goede manier om het herstel te bevorderen. Bovendien is sportmassage een uitstekend middel ter voorbereiding op lichamelijke belasting. Doordat de stofwisseling verbetert, verbetert ook de spierfunctie en de spierspanning. Spieren blijven soepel, en wat belangrijker is, de kans op blessures neemt af. U herstelt sneller, bent minder snel moe en kunt beter ontspannen.

Kortom: Terug naar uw basis (Kihon)

Triggerpoint Therapie

Triggerpoints zijn kleine knoopjes in spiervezels die ontstaan als het weefsel overbelast is (geweest) bijvoorbeeld door een verkeerde houding, spiervermoeidheid, stress, ziekte of een valpartij.

Triggerpoints kunnen onder andere hoofdpijn, pijn in de nek en kaak, pijn in de onderrug, een tennisarm en het carpaaltunnelsyndroom veroorzaken. Ze kunnen de bron zijn van pijn in gewrichten en gewrichtsbanden. Bijzonder kenmerk van een triggerpoint is dat de oorzaak van de pijn meestal op een andere plaats zit dan waar het pijn doet.

Bij het behandelen van triggerpoints betrek ik u actief bij het genezingsproces. De therapie is het meest effectief als de triggerpoints vaak maar kort worden behandeld. Met speciale technieken sporen we samen de triggerpoints op. Ik behandel de triggerpoints met massage. Met hulpmiddelen, zoals een rubberen balletje, leer ik u hoe u triggerpoints zelf kunt behandelen. Daarmee versnellen we samen het herstelproces.

Dry Needling

Dry Needling is een zeer effectieve behandelingstechniek waarbij triggerpoints in spieren worden aangeprikt met acupunctuurnaalden. Het doel van Dry Needling is een 'local twitch respons' waarbij de spier zich achtereenvolgens heel snel aanspant en zich dan weer ontspant. Hierdoor kan de spierstofwisseling zich herstellen, wat de pijnklachten aanzienlijk vermindert (of zelfs doet verdwijnen!), de spier wordt soepel en de beweeglijkheid verbetert.

Triggerpointtherapie en Dry Needling wordt door diverse verzekeraars vergoed, mits u aanvullend verzekerd bent voor alternatieve geneeswijzen. In dit overzicht kunt u zien of uw verzekeraar de behandeling vergoed.

Dorn Therapie

Knieklachten, lage rugpijn, ischias, scoliose, lordose, schouder- en nekklachten, hoofdpijn en zelfs kaakpijn...
Al deze klachten kunnen voortkomen uit een beenlengteverschil, wervelscheefstand of dislocatie van gewrichten.

Dorn-Therapie is een behandeltechniek waarbij op milde, effectieve wijze een scheefstand in bekken en wervelkolom gecorrigeerd wordt. Dit gebeurt door zachte maar doeltreffende mobilisaties, waarbij wij samenwerken. U beweegt uw arm, been of hoofd. Ondertussen zet ik met mijn duimen de gewrichten heel voorzichtig terug op hun plaats. Tegelijkertijd wordt het bindweefsel tussen de wervels losgemaakt, waardoor de doorbloeding verbetert. Hierdoor voelt u zich beter en verminderen of verdwijnen uw klachten.