Wat is MELT?

MELT staat voor Myofasciale Energetische Lengte Techniek, een makkelijke zelfbehandelingsmethode die chronische pijn vermindert. Inmiddels passen honderdduizenden enthousiaste mensen over de hele wereld de wetenschappelijk onderbouwde MELT-methode toe in hun dagelijks leven. Drie keer per week 10 minuten MELT is alles wat je nodig hebt voor een actiever leven en minder pijn!

Hoe werkt MELT?

Ons dagelijks leven zorgt voor stress en spanning. Dit kunnen fysieke spanningen zijn, bijvoorbeeld omdat je de hele dag achter je laptop zit of omdat je intensief sport. Maar ook emotioneel en mentaal bouw je spanningen op die je lichaam belasten. Al die spanning zet zich vast in het bindweefsel (fascia) van je lichaam en veroorzaakt daar uitdroging. Die uitdroging belemmert het zelfregulerend vermogen van je zenuwstelsel en vermindert het zelfherstellend vermogen van je lijf.

Dat zorgt voor een domino-effect dat begint het met stijfheid en pijn. Uiteindelijk leidt het tot veelvoorkomende gezondheidsklachten zoals nek- & lage rugpijn, hoofdpijn, slapeloosheid, spijsverteringsproblemen en chronische klachten. Vaak worden hiervoor pillen en/of operaties voorgeschreven, waardoor we nog minder actief worden.

Als je bindweefsel goed gehydrateerd is, houdt het minder spanning vast. Je lichaam functioneert efficiënter en het natuurlijk herstel kan gewoon plaatsvinden. MELT is een baanbrekende methode die vastzittende spanning en stress direct aanpakt door het bindweefsel te rehydrateren en het zenuwstelsel weer in balans brengt.

Voor wie is MELT?

MELT is voor iedereen die pijnvrij wil leven en het verouderingsproces in zijn lichaam wil vertragen. Het is ideaal voor iedereen die actief, mobiel en onafhankelijk wil blijven. MELT wordt veel gebruikt door sporters die hun prestaties willen verbeteren.

MELT is ook een uitkomst voor:
- Zwangeren
- Mensen die herstellen van een operatie
- Mensen met overgewicht
- Mensen die veel zitten
- Mensen die beperkt kunnen bewegen
- Mensen die chronische pijn hebben.

De voordelen van MELT

De meeste mensen voelen meteen na de eerste keer resultaat. Na verloop van tijd verbetert het zelfherstellend vermogen van je lichaam steeds meer, wat tot blijvende veranderingen leidt.

MELT verbetert MELT vermindert

-          Je welzijn - (Chronische) pijn
-          Houding - Spanning & stress
-          Slaap & spijsvertering - Hoofdpijn
-          Flexibiliteit - Kans op blessures
-          Mobiliteit van je gewrichten - Rimpels
-          Trainingsresultaten - Cellulitis

Waarom zou ik MELT-en?

Met MELT rehydrateer je snel je bindweefsel en help je je lichaam om spanning en stress los te laten. De oefeningen zijn makkelijk te leren en bijna iedereen voelt de eerste keer effect. Binnen enkele dagen merk je positieve veranderingen in je nachtrust, humeur en energieniveau. De resultaten die MELT biedt, waren vroeger alleen beschikbaar via dure therapeuten. Nu kun je - door simpele oefeningen met behulp van balletjes en een roller - zelf aan de slag om beter in je vel te zitten.

Hoe vaak?

MELT is een zachte techniek die je iedere dag kunt toepassen, maar met 3x per week 10 minuten bereik je ook al blijvend effect. Drink een glas water voor en na je MELT-sessie voor het beste resultaat. Als je sport, MELT je voor de training om je prestaties te verbeteren. Met MELT na de training herstelt je lichaam sneller en heb je minder last van je spieren en gewrichten. Mensen die regelmatig aan MELT doen, merken dat ze vaker willen sporten. Simpelweg omdat bewegen nog leuker is wanneer je pijnvrij bent en je meer energie hebt!

Hoe beoordelen experts MELT?

MELT is beoordeeld door internationaal gerenommeerde artsen, neurowetenschappers en fasciaspecialisten, zoals Tom Myers, Gil Hedley, Robert Sleip en Jean Pierre Barral. Zij bevestigen allemaal dat MELT gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek en buitengewone voordelen biedt. In de Verenigde Staten wordt MELT toegepast in ziekenhuizen, revalidatiecentra, fitness- & wellnesscentra.

Wie heeft MELT ontwikkeld?
Sue Hitzmann, manueel therapeut, oefentherapeut, pedagoog en medeoprichtster van de Fascia Research Society heeft de MELT-methode ontwikkeld. Zij schreef de bestseller “De MELT Methode – een baanbrekend systeem van zelfbehandeling om chronische pijn te verminderen in 10 minuten per dag”. Wereldwijd zijn er honderdduizenden exemplaren verkocht.